KICKSTARTER KAMPÁNY UPDATE #3

A lovecrafti atmoszféra megteremtése és a narratív kiegészítő bemutatása


Lovecraft irodalmi munkásságához való kötődésemről írtam már a tegnapi Cultistorm-sztori című posztomban. Az egész játékötlet egy novella hatására született meg, és mindenképpen szerettem volna egy lovecrafti atmoszférát teremteni a játékhoz.

Természetesen én is rengeteg Cthulhu-témájú játékkal játszottam már, bonyolultsága ellenére az Arkham Horror még mindig nagy kedvencem, de a 6-8 órás játékidő miatt túl ritkán vesszük elő. Ismerek sok nagyszerű lovecrafti játékot, de játszottam olyanokkal is, amiken látszott, hogy csak a brand miatt kapott cthulus témát. Nagyon szeretem a kooperatív játékokat is, de zavar, ha egyvalaki rátelepszik a többiek játékára, ami a műfaj nagy buktatója, és nagyon szeretem a mély háttértörténettel rendelkező illetve történet-vezérelt társasokat is.

Az első pillanattól kezdve abban gondolkodtam, hogy a Cultistorm hátterét a kártyákon megszokott színesítő szövegeket kisebb történetekkel szeretném helyettesíteni. Nagyon szeretem az „ötperces novellákat”, ezért ilyeneket kezdtem el írni a játékhoz, ebből született meg aztán a Narratív kiegészítő és a Script Book, több szerzőtárs bevonásával.

Az alapjátékhoz 250 találkozás történet készül. A kultista kártyák egy részén található egy szimbólum, ami azt jelzi, hogy ha narratív játékmódot játszunk, a harc előtt húzni kell egy kártyát a Narratív pakliból. Ezeken a kártyákon a játék öt okkult szimbóluma látható, mindegyikhez egy-egy történet száma tartozik, ezeket kell felolvasni a harc lefolytatása előtt.

A történetek között vannak olyanok, amik csak hangulatot teremtenek, átélhető mélységet adnak a játékhoz – de vannak olyanok is, amelyek közvetlenül visszahatnak a játék folytatására is.

Ezen kívül a játék minden fontosabb elemének megírjuk a háttértörténét: minden nyomozó karakter, kultista szekta, Mérhetetlen Vén, evilági és másvilági helyszín, esemény és szereplő, az alapjátékhoz és a kiegészítőkhöz, sőt a Stretch Goal-okhoz is megkapja a saját történetét. A kampány kezdetétől több mint 500 történetet tartalmaz a Script Book, de ha sikerül minden Stretch Goal-t elérnünk, akkor ez a szám meg fogja közelíteni a 700-at is. Természetesen még nincs mindegyik készen, de haladunk vele és a nyár végére tervezzük befejezni ezt a nagy munkát.

A Script Book keménytáblás könyvként lesz a Collector Pledge része, és legalább száz egész oldalas színes illusztrációt is beleteszünk, ami miatt a Script Book egyúttal Artbook-ká is válik. A könyv (a narratív kiegészítő kártyáival együtt) külön add-onként is megvásárolható lesz a kampány során, mert akár egy gyönyörű kiadású történetgyűjteményként is megállja a helyét, vagy ha valaki csak az alapjátékhoz szeretné használni, így azt is megteheti, ha megveszi hozzá.

A narratív kiegészítő használata kb. egy órával növeli meg a játékidőt, ugyanis nem minden kultista rendelkezik találkozást kiváltó szimbólummal. A helyszínek, szereplők történeteit a játék kezdetén olvassuk el, a Vénekhez vagy eseményekhez tartozó történeteket pedig akkor, amikor azok játékba kerülnek.

Nekem szerzőként és játéktervezőként is ez a kedvenc kiegészítőm, ez adja meg a Cultistorm legteljesebb játékélményét. Ha a társaság szereti beleélni magát a játék világába, és nem sajnálja a plusz egy órányi játékidőt, mindenképpen használjátok a narratív kiegészítőt!

Holnap a Kampány Kiegészítővel folytatjuk a Cultistorm részletes bemutatását. Addig is kérjük osszátok meg ismerőseitekkel a játékunk és kampányunk hírét, hogy minél többen részesei lehessenek a Cultistorm élménynek.

Köszönjük!