Lovecraft Country – Game Night kiegészítő


Ez a kiegészítő a leginnovatívabb eleme a Cultistorm projektnek. Szerintünk. De elfogultak vagyunk…

Ezt a speciális kiegészítőt kifejezetten társasjátékos rendezvényekre, Game Night-okra, társasjátékos klubalkalmakra terveztük, hogy lehetővé tegye egyszerre több asztalon párhuzamosan, egymással összekapcsolódó és összefüggő függő módon (!) Cultistormot játszani, egy időben és egy térben akár 30 fő számára is. Ez egy kisebbfajta innováció is lehet a társasjátékos műfajban, amely egyedülálló játékélményt biztosíthat egyszerre sok együtt játszó játékos számára, és egy újabb izgalmas rétege lehet a Cultistorm amúgy is gazdag és sokszínű játékélményének.

A kiegészítő használatához a Cultistorm alapjátékából 2-6 példány szükséges.

A KIEGÉSZÍTŐ KONCEPCIÓJA ÉS JÁTÉKÉLMÉNYE

A Game Night: The Lovecraft Country kiegészítő célja, hogy a játékosok közösen, az egyes asztaloknál teljes értékű Cultistorm játékot játszva, és a többi asztalon párhuzamosan folyó Cultistorm partikkal kiegészülve a Lovecraft Country néven meghatározott régió valamennyi helyszínén lepecsételjék a megnyílt dimenzió kapukat. Ezzel a kiegészítővel a játék célja tehát nem a saját játékunkban szereplő öt helyszín lepecsételése, hanem a régió összes helyszínének közös megtisztítása a kultisták mesterkedéseitől. A dimenziókapuk pecsételése a kiegészítővel egyedi, az alapjátéktól eltérő módon történik, eközben pedig az egyes asztalok iszonyatkártyái más asztalokra is hatással lehetnek. Természetesen figyelnünk kell nem csak a saját, de a többiek játékára is, mert ha olyan iszonyat kártya aktiválódik miattunk, amelynek a negatív hatása nem ránk, hanem egy másik asztaltársaság játékára hat, mi is súlyos büntetést kapunk. A mások miatt bekövetkezett iszonyat hatásokra az elszenvedő asztaltársaság reagálhat, van esélye kivédeni a mások miatt őket sújtó csapásokat.

A játékélmény különlegessége ezzel a kiegészítővel, hogy miközben játsszuk a saját játékunkat, a döntéseink és tetteink befolyással lehetnek mások játékára is, ami azután visszahathat ránk illetve a közös céljaink elérésére. Ez a kooperáció kiterjesztése a saját játékunkon túl egy másik asztaltársaság saját játékára – és éppen ez az újdonsága és egyedisége a Cultistorm: Lovecraft Country koncepciójának és játékélményének.

A JÁTÉKMENET ÖSSZEFOGLALÁSA

A közös játék kezdetén minden asztaltársaságnak kiosztunk öt helyszínkártyát a kiegészítő saját kártyakészletéből. Ebben a speciális helyszínkártya pakliban minden városból egy darab van – a helyszíneket pedig megtaláljuk a kiegészítőhöz tartozó közös térképünkön is. A Lovecraft Country mérete természetesen a játékban résztvevő Cultistorm asztalok számától függően változik. Ráadásul ezek a helyszínkártyák az alapjáték kártyáitól eltérően ezúttal nem helyszíni akciókat tartalmaznak, hanem egyedi lepecsételési szabályokat.

Amikor egy helyszín egy asztalon lepecsételésre kerül, az asztal egyik játékosa felhelyezi a saját asztaluk jelzőjét a Lovecraft Country közös térképére a megfelelő helyszínre, majd húz egy új kártyát a helyszín pakliból, amit a saját táblájára tesz a lepecsételt kártya helyére, és a játék folytatódik tovább.

Az egyes helyszínek lepecsételéséhez immáron nem csak trófeák, hanem speciális ereklyék is szükségesek lesznek. Minden helyszínhez tartozik egy saját ereklye, amelyeket a játék kezdetén véletlenszerűen szét kell osztani és bele kell keverni az egyes asztalok saját tárgykártya paklijába. Nagyon is valószínű, hogy a kutatások során olyan ereklyét fogunk találni, amelynek a helyszíne egy másik asztaltársaság játékában szerepel – ilyen esetben meghatározott szabályok szerint lesz lehetőségünk a megfelelő helyre – azaz egy másik asztalhoz – eljuttatni az általunk megtalált kártyákat. Ez az egyik olyan eleme a kiegészítőnek, amellyel az egyes asztalok hatással lehetnek egymásra.

A másik ilyen rétege ennek a játékmódnak az iszonyatkártyák megváltozott szerepe. Ehhez is egy új paklit kapunk a kiegészítővel. Az iszonyat kártyák fele a Lovecraft Country-ban azonban nem arra az asztalra hat, amelyiken kijátszásra került, hanem egy másik asztaltársaság játékára (hogy melyikre, azt a kártyák meghatározzák). Ezzel gyakorlatilag bármikor megtörténhet, hogy olyan nem várt eseményekkel kell szembesülnünk a saját játékunkban, amelyek kiváltásáért nem mi voltunk a felelősek. Azonban az iszonyatkártyák is változtak: ebben az esetben a hatások megakadályozhatók, ha az elszenvedő asztaltársaság ki tudja vagy ki akarja váltani az egyes hatásokat. Ha nem sikerül, akkor a negatív hatás viszont visszahat a közös küldetés teljesítésére is, egy lepecsételt helyszín jelzőt el kell távolítania a térképről annak a csapatnak, aki miatt egy másik csapatot kár ért. Ez pedig mindenki közös vesztesége, amelyért voltaképpen két asztaltársaság is felelős lett.

Összefoglalva tehát: a kiegészítő kiterjeszti a kooperációt az asztaltársaságokra, akiknek egy közös térképen kell az alapjátéktól eltérő módon lepecsételni egyedi helyszíneket. Módosul a lepecsételés feltétele is, amiben szerepet kapnak a speciális ereklye kártyák, amelyeket nem csupán megtalálnunk kell, hanem eljuttatni is ahhoz a csapathoz, amelyiknek szüksége lesz rá. Mindeközben pedig az iszonyat kártyák hatással lehetnek más asztalokra is, bár azok hatásai kivédhetők, vagy ha nem sikerül, többszörösen is büntetnek.

A közös játék addig tart, amíg az asztalok számának megfelelő számú helyszínt a csapatok együttesen lepecsételnek. Ugyan nem célja a játéknak az egyes asztalok közötti versengés, de mivel látható lesz, hogy melyik asztaltársaság hány helyszínt tudott lepecsételni a közös térképen, mégiscsak lesz egyfajta sorrend a csapatok között, ami egy halvány kompetitív jelleget is hozzáad a kooperációhoz.

KOMPATIBILITÁS

Amennyiben sokszínűbb vagy nehezebb játékélményre vágyunk, a Lovecraft Country kiegészítőt az alábbi Cultistorm kiegészítőkkel javasoljuk együtt játszani:

  • Másvilágok
  • Sötét szertartások
  • Kultista események
  • Ártatlan polgárok
  • Kutatási események

A kiegészítők használatához viszont rendelkeznünk kell a Deluxe Pledge-ben elérhető Expansion Box-okkal is.